Cicle mitjà

L’HORT URBÀ

La imagen puede contener: una persona, sonriendo, sentada, niño(a) y mesa    La imagen puede contener: una persona, sentada y niño(a)

A partir d’aquest curs iniciarem el treball de projecte treballant en conjunt els alumnes de tercer i quart. Cada setmana tenim preparades un munt d’activitats relacionades amb L’hort urbà. Entre tots/es observarem, investigarem, manipularem, i aprendrem. Tenim com a objectiu recollir els nostres productes. Segur que ho aconseguirem!!!

CURS 17/18:

 Si no vas poder venir a la reunió de principi de curs fes clic sobre el següent enllaç:

JA SOM A QUART

Aquí us deixem algunes de  les característiques dels alumnes de l’etapa de Cicle Mitjà!!!

Sempre serveix d’orientació!!!

DESENVOLUPAMENT DE CONDUCTES RESPONSABLES

  (al voltant dels 9 anys)

 

RESPONSABILITATS AMB UN MATEIX: AUTOCONTROL I CURA.

– És bastant autònom en tot el que suposa la seva cura personal però encara necessita que li recordin.

– Acostuma a retardar l’hora per anar a dormir.

– Té un “ordre” i no li agrada que  li toquin res, ni que entrin a la seva habitació a regirar-li.

– Vol anar sol a l’escola, No li agrada que li acompanyin.

 RESPONSABILITATS AMB LA RELACIÓ ENTRE IGUALS.

– S’entusiasma amb la competència i la competició.

– Busca un amic/ga del mateix sexe i es pensa que serà per sempre.

– Al joc es relaciona amb els del mateix sexe i  provoca als del sexe contrari.

– Es fidel al amics/gues i es posen sobrenoms carinyosos.

– Li agrada jocs amb regles i les assumeix com sagrades.

RESPONSABILITATS EN EL CONTEXT FAMILIAR

– Comença a desconfiar de les autoritats dels pares/mares i poden aparèixer conflictes.

– Es senten protectors dels seus germans petits.

– Li encanta que dipositin confiança en ell/a i tracta de ser responsable.

– Fa tasques domèstiques i col·labora.

– Se sent molt a gust amb la família.

– S’entusiasma quan el/la valoren.

 RESPONSABILITATS EN EL CONTEXT ESCOLAR

– És capaç de preparar els materials i procura arribar puntual.

-Accepta la disciplina sense grans dificultats i acostuma a ajustar-se a les normes de classe.

– Disfruta amb la classe i companys/es.

– És capaç d’organitzar la seva acció si atén a les instruccions.

– Acostuma a estar satisfet amb el que fa.

 RESPONSABILITAT EN EL CONTEXT SOCIAL

– Aprèn a anteposar els interessos del grup als seus.

– És capaç de guardar un bon comportament en les relacions amb els altres i comprèn els punt de vista dels altres.

– Encara la seva moral és la dels pares/mares i/o professorat.

– És estricte i rígid, no admet altres plantejaments, encara que intenta comprendre.

– Busca la justícia i no tolera les injustícies.

– Pot ser crític amb el comportament de les persones adultes.

 

DESENVOLUPAMENT DE CONDUCTES RESPONSABLES

 ( al voltant dels 10 anys)

 

RESPONSABILITATS AMB UN MATEIX: AUTOCONTROL I CURA.

-Planifica les seves activitats diàries i s’administra el temps sense necessitat de control.

– Sap distribuir-se el temps i fa les activitats pertinents.

– Pot fer encàrrecs, encara que la botiga estigui lluny.

– No està conforme amb els horaris d’anar a dormir.

– Tendeix a descuidar-se.

 RESPONSABILITATS AMB LA RELACIÓ ENTRE IGUALS.

– Escull els amics/gues en funció dels seus gustos i aficions i li agrada integrar-se al grup.

– Funciona en colles del mateix sexe i es distancia de l’altre.

– Són fidels als seus amics/gues.

– Els hi agraden els esports i els jocs al carrer amb regles.

– Saben organitzar reunions amb amics/gues.

 RESPONSABILITATS EN EL CONTEXT FAMILIAR.

– Li agrada participar en les activitats familiars. Comença a qüestionar l’autoritat dels grans.

– Cuida i protegeix als germans petits.

– Necessita habitació pròpia. No li agraden les tasques domèstiques, ni que el manin.

– Compleix amb els compromisos assolits. Protesta pels càstigs.

– Tendeix a ocultar les seves malifetes a la família.

 RESPONSABILITAT EN EL CONTEXT ESCOLAR

– Pensa per si mateix i no es queda satisfet amb qualsevol resposta.

– Li agrada anar a l’escola i gaudeix aprenent.

– El professorat li pot encomanar tasques socialment útils.

– Adelanta les seves tasques per tenir més temps lliure.

– Encara no es molt responsable en els estudis  i precisa vigilància.

– Treballa millor en grup.

 RESPONSABILITAT EN EL CONTEXT SOCIAL.

– Tendeix a tenir un codi moral sever i poc flexible.

– Està interessat pel bé i el mal.

– Dóna importància a l’aprenentatge de les normes cíviques i d’urbanitat.

– Acostuma a ser solidari/a i cooperatiu/va.

– Passeja pel barri amb els de la seva colla.

– Critica amb objectivitat i accepta el punt de vista dels altres.

– La justícia cobra importància per a ell/a.