- Som una cooperativa de mestres.
- Escola Concertada per la Generalitat de Catalunya, així que les nostres quotes són assequibles.
- La llengua d’aprenentatge i de comunicació és el català.
- Promovem activitats lúdiques i culturals relacionades amb les festes tradicionals catalanes, on hi ha una extraordinària participació de les famílies.
- Tenim en compte els diversos ritmes d’aprenentatge.
- Per als alumnes amb problemes d’integració combinem les activitats individualitzades, que poden ser específiques de cada alumne/a, amb un recolzament per part de la mestra especialista per tal d’assolir els mínims de classe.
- Fomentem la convivència i la cooperació mitjançant colònies escolars i viatge de fi de curs.
- Integrem el currículum i l’entorn mitjançant sortides, i activitats culturals.
- Impulsem el treball en equip.
- Donem més importància als continguts instrumentals que als pròpiament memorístics per tal de donar-li funcionalitat a l’aprenentatge.
- Apliquem les noves tecnologies a l’ensenyament: informàtica des dels 3 anys.
- Tenim en compte la necessitat social de l’estudi de l’anglès: introducció precoç (des dels 3 anys) i ensenyament de diferents àrees en aquesta llengua.
- Disposem dels mestres especialistes de reforç i de suport.
- Fem un seguit d’activitats extraescolars que complementen l’educació integral i faciliten l’horari de les famílies (anglès, esports, piscina, esplai a l’estiu…)
- Tenim servei de menjador escolar i d’acollida al matí.
- Estem en contacte amb els pares dels nostres alumnes mitjançant entrevistes personals, reunions generals i amb l’ús de l’agenda com a eina de comunicació.
- Gaudim d’una relació estreta i cordial entre pares, alumnes i professorat.

PROJECTE EDUCATIU
NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT
a) Principis pedagògics:
- Escola catalana.
- Escola laica.
- Escola oberta i participativa.
- Atenció especial al tractament de les llengües.
- Seguiment directe i personalitzat del procés d’aprenentatge.
- Tractament de la diversitat mitjantçant el treball a l’aula i l’actuació del professorat de reforç.
- Foment la convivència i la cooperació mitjançant colònies escolars i viatge de fi de curs.
- Integració del currículum i l’entorn mitjançant sortides i activitats culturals.
- Utilització de les noves tecnologies aplicades a l’aprenentatge.
- b) Projecte lingüístic:
- Utilització del català com a llengua vehicular a tot el centre.
- Programa d’immersió: Aprenentatge de la lecto-escriptura en català. Introducció del castellà a 1r. Al nivell de 3r s’inicia el tractament del castellà de manera sistemàtica.
- Introducció precoç de l’anglès al Parvulari com a activitat complementària.
- Ensenyament d’alguna assignatura curricular en llengua anglesa.
CARÀCTER PROPI
El Col.legi Molí Nou és una Cooperativa de Professors i, conseqüentment, tota l’estructura organitzativa del centre i el seu funcionament gira al voltant d’aquest fet.